Η ελληνική σημαία παρά το γεγονός ότι υπέστη μείωση κατά 7.5% στη χωρητικότητα του στόλου της, διατήρησε την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Insitute of Shipping Economics and Logistics.
Συγκεκριμένα, υπό την ελληνική σημαία καταγράφονται 1.308 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 47.582.000 τόννων, σε σχέση με 51.439.000 τον Ιανουάριο του 1996.
Η ελληνική σημαία, παρά το γεγονός ότι το 1996 διένυσε δύσκολη περίοδο με πολλές απώλειες, ωστόσο, κατόρθωσε να διατηρήσει απόσταση ασφαλείας από τους ανταγωνιστές της, όπως είναι η Κύπρος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τελευταία υποβιβάστηκε στην πέμπτη θέση από την τέταρτη που κατείχε πέρυσι, καθώς η μεταφορική ικανότητα του στόλου μειώθηκε κατά 6,4% και έφτασε τους 36.761.000 εκατ.τόννους. Σε γενικές γραμμές πάντως δεν εντοπίζονται σημαντικές διαφοροποιήσεις στις δυνάμεις των σημαιών, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ενίσχυση
Εκείνο το οποίο δημιουργεί ενδιαφέρον, είναι αφενός η μεγάλη ενίσχυση των στόλων που δραστηριοποιούνται υπό τα νηολόγια ευκαιρίας και αφετέρου η αλματώδης ανάπτυξη των ναυτιλιακών δυνάμεων της Απω Ανατολής. Το νηολόγιο του Παναμά, το οποίο προσελκύει παραδοσιακά και ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων εφοπλιστών, αύξησε τις δυνάμεις του κατά 12,5% σε σχέση με το 1996, ενώ κατά 10% αυξήθηκε η χωρητικότητα του στόλου που δραστηριοποιήται υπό τη σημαία της Μάλτας.
Οσον αφορά στις ναυτιλίες της Απω Ανατολής σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 28,4% στον στόλο της Σιγκαπούρης ενώ, αντίθετα, μείωση παρουσίασαν οι χωρητικότητες των εθνικών στόλων της Ιαπωνίας και της Κίνας, οι οποίες υποβιβάστηκαν κατά μια θέση στην παγκόσμια κατάταξη.
Νηολόγιο
Επίσης, και το νηολόγιο των Νήσων Μπαχάμες βελτίωσε τη θέση του, καθώς ανέβηκε στην 4η σειρά της παγκόσμιας κατάταξης, από την 5η που κατείχε πέρυσι, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα του στόλου του κατά 6,4%. Από τα εθνικά νηολόγια το μόνο που παρουσίασε αύξηση των δυνάμεων του ήταν αυτό της Νορβηγίας, το οποίο ενίσχυσε την χωρητικότητά του κατά 1,4%. Η βελτιωμένη πάντως εικόνα του, θα πρέπει να αποδοθεί και στην καλή παρουσία του NIS στη διεθνή αγορά.
Σημαία | Αριθ. Πλοίων | DWT | Μεταβολή % |
Παναμάς | 4579 | 120,950,000 | +12,5 |
Λιβερία | 1579 | 94,803,000 | -1,3 |
Ελλάδα | 1308 | 47,582,000 | -7,5 |
Μπαχάμες | 1031 | 37,062,000 | +4,7 |
Κύπρος | 1552 | 36,761,000 | -6,4 |
Νορβηγία | 1138 | 32,864,000 | +1,4 |
Μάλτα | 1171 | 31,614,000 | +10,7 |
Σιγκαπούρη | 875 | 25,788,000 | +28,4 |
Ιαπωνία | 3551 | 25,721,000 | -5,4 |
Κίνα | 2061 | 23,739,000 | +0,2 |
Πηγή : ISL |