Η εξαγορά της APL από την NOL και οι άμεσες αντιδράσεις.

Στη σημαντικότερη εταιρία της παγκόσμιας αγοράς πλοίων κοντέινερ, με ιδιαίτερο βάρος στα δρομολόγια διάπλου του Ειρηνικού, αναδεικνύεται η Neptune Orient Lines ( NOL ) με την εξαγορά έναντι 825 εκατομμυρίων δολλαρίων της αμερικάνικης εταιρίας πλοίων κοντέινερ APL. Η APL είναι η μία από τις δύο μεγαλύτερες εταιρίες πλοίων κοντέινερ των ΗΠΑ, με δεύτερη την Sea - Land.
Ο πρόεδρος της NOL Χέρμαν Χόχσταντ παρότι προειδοποίησε ότι η εξαγορά θα επιβαρύνει τα κέρδη της εταιρίας για το 1997, επισήμανε ότι το μερίδιο αγοράς της NOL στα δρομολόγια διάπλου του Ειρηνικού θα αυξηθεί κατά 10% λόγω της κίνησης αυτής. Έτσι, ο κύκλος εργασιών της NOL αναμένεται να αυξηθεί σε 6 δισ. δολλάρια Σιγκαπούρης ( 4,2 δισ. δολλάρια ΗΠΑ ) όταν θα έχει ολοκληρωθεί η εξαγορά, στο τρίτο τρίμηνο του έτους, από 1,93 δισ. δολλάρια Σιγκαπούρης το 1996.
Οι άμεσες αντιδράσεις από αυτή την εξαγορά είχαν δύο όψεις. Στον χρηματοοικονομικό κύκλο της Σιγκαπούρης οι επενδυτές προσέλαβαν την κίνηση αυτή ως ένα μήνυμα χρηματοοικονομικής αξιοπιστίας της NOL, ενώ αντίθετα στις ΗΠΑ οι αξιολογητές πιστοληπτικής ικανότητας διατηρούν επιφυλάξεις. Έτσι, ενώ στο Χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης οι μετοχές της NOL έφθασαν στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων χρόνων, η Μoody's και η Standard & Poor έθεσαν υπό επανεξέταση την πιστοληπτική ικανότητα της APL για πιθανή υποβάθμισή της στην κατάταξη, λόγω των συνεπειών της συμφωνίας. Σύμφωνα λοιπόν με τους Αμερικανούς αναλυτές, η NOL θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο από την εξαγορά και το συνολικό χρέος της από δύο δισ. δολλάρια που είναι σήμερα θα τετραπλασιαστεί. Αντίθετα οι κύκλοι της Σιγκαπούρης υποστηρίζουν ότι η NOL όχι μόνο δε θα έχει πρόβλημα να χρηματοδοτήσει την εξαγορά ( λόγω και του γεγονότος ότι ελέγχεται κατά το 1/3 από το κράτος ), αλλά θα αποκτήσει και άμεση πρόσβαση στη ζωτικής σημασίας αγορά των ΗΠΑ.

Πηγή : Κέρδος, 15 και 17 Απριλίου 1997


Copyright ©, 1997 Marinet